SOCIAL MEDIA  – facebook, twitter, instagram, google+


Magia Portali Społecznościowych – dlaczego powinieneś mądrze zarządzać swoimi profilami na portalach społecznościowych?

Jeżeli nie poznałeś jeszcze ogromnego potencjału, jaki niosą ze sobą social media, to w trybie pilnym powinieneś zastanowić się, czy masz założone firmowe profile, a jeżeli tak, to czy te które posiadasz  są prowadzone w prawidłowy sposób?

Jeśli masz zdanie, że czymś prostym jest „wrzucenie” jakiegoś wpisu na facebooka i można to zrobić raz na jakiś czas, albo nie widzisz sensu, zatrudniania pracownika, który przez cały dzień będzie poświęcał swoją uwagę wyłącznie na „bawienie się ” w social media – muszę Cię zmartwić i uświadomić, gdyż niestety –  jeżeli tak robisz, to prawdopodobnie tracisz pieniądze i nie wykorzystujesz ogromnego potencjału jaki posiadają media społecznościowe.


FACEBOOK

W Polsce Facebook ma już 15 milionów użytkowników, z czego trzy czwarte korzysta z niego codziennie.  Nie ma drugiej takiej strony w Internecie, którą użytkownicy odwiedzają tak często. Każdy pozyskany fan ma średnio 180 znajomych śledzących jego aktywność. Gdy jedna osoba polubi udostępniony przez Ciebie wpis albo się nim podzieli, to ta informacja trafia automatycznie do wszystkich jego znajomych.


TWITTER

Portal społecznościowy Twitter jest jednym z popularniejszych serwisów w Polsce wg danych portalu Alexa.
W 2016 r na portalu zarejestrowanych jest około 8,5 milionów aktywnych kont użytkowników.


GOOGLE+

Google+ niezwykle innowacyjny portal społecznościowy, który umożliwia dzielenie się swoimi przemyśleniami, promowanie swoich usług, linków oraz kreacji zdjęciowych a także udostępnianie ważnych treści, polecanie sobie ich nawzajem. G+ pozwala docierać do konkretnych odbiorców, firm tworząc tzw. kręgi. W ten sposób Twoje usługi można promować wśród grupy docelowej do której chcemy dotrzeć. G+ to społecznościowy portal biznesowy, który z każdym dniem rośnie w siłę i ma co raz więcej unikalnych możliwości. G+ potwierdza, że poprzez systematyczne działania na ich platformie społecznościowej, promowana strona internetowa zyskuje na widoczności w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych.


INSTAGRAM

W Polsce z Instagrama korzysta już ponad 2 900 000 użytkowników. Większość z nich czyli około 63%, stanowią kobiety. Według badań NapolenCat  – W sierpniu 2016 użytkownicy w przedziale wiekowym 13-17 stanowili 28%, zaś w listopadzie b.r. – 25% wszystkich userów. Instagram jest więc na tą chwilę serwisem zdominowanym przez osoby młode czyli konsumentów przyszłości, którzy nie rozstają się ze swoimi smartfonami i są zawsze on-line. To bardzo aktywna grupa, łatwa do angażowania oraz chętna do podejmowania działań i komunikowania się w social mediach. Szkoda byłoby nie wykorzystywać takiego potencjału i możliwości komunikacji do rozwoju Twojej Firmy. Pamiętaj, że każda niewykorzystana okazja jest okazją straconą.


YOUTUBE

  1. YouTube jest drugą po Google wyszukiwarką internetową na świecie
  2. Ogromny potencjał video marketingu daje możliwość dotarcia do ogromnej ilości potencjalnych klientów.
  3. Daje możliwość promocji i kształtowania pozytywnego wizerunku twojej firmy.
  4. Dynamika wzrostu liczby zapytań na Youtube jest bardzo wysoka i co ciekawe szybsza niż w obrębie Google
  5. YouTube odwiedza miesięcznie ponad 1.000 000 000 ( miliard ) unikalnych użytkowników
  6. YouTube ma grubo ponad 1 bilion wyświetleń, czyli około 140 wyświetleń na każdego mieszkańca Ziemi
  7. YouTube jest dostępny w 88 krajach i 76 językach
  8. 70% ruchu w YouTube pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych
  9. Co minutę do YouTube trafiają 72 godziny filmów
  10. 6 na 10 użytkowników YouTube twierdzi, że w swojej ocenie dotyczącej jakieś marki brali pod uwagę opinię youtubera.
  11. W 2016 roku, w ciągu 30 dni, sieci pojawiło się więcej wideo, niż trzy największe amerykańskie stacje telewizyjne byłyby w stanie stworzyć w ciągu 30 lat.
  12. Szacuje się, że w 2020 roku, oglądanie treści wideo, będzie stanowiło 75% całego ruchu internetowego na urządzeniach mobilnych.
  13. Każdego miesiąca użytkownicy spędzają ponad 4.5 miliarda godzin na oglądaniu filmów w YouTube

Media społecznościowe mają w sobie ogromny potencjał, którego nieumiejętne wykorzystywanie może nie tylko nie przynosić zysków, ale też może przynieść twojej  firmie straty…

DLACZEGO TAK SIĘ DZIEJE?

W sieci znajdują się miliony informacji, których przestudiowanie, selekcja i wprowadzenie w życie może przyczynić się do sukcesu twojej firmy w kanałach społecznościowych a następstwie w twoim realnym biznesie.

Przykład 1

W Polsce Facebook cieszy się największą popularnością, to właśnie na jego stronach możesz znaleźć najwięcej artykułów i tekstów poradnikowych. Pozbądźmy  się jednak złudzeń – Ani Ty ani Twoi pracownicy nie macie na to czasu. Czy tak właśnie jest?

Przykład 2

Jeżeli profile twojej firmy prowadzone są nieregularnie i  nie ma odpowiedzialnej za to konkretnej osoby, lub co gorsza jeśli osoba, która nimi administruje nie posiada odpowiednich kompetencji, doświadczenia i umiejętności – wizerunek i funkcjonowanie firmy w poszczególnych mediach może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Poczynając od wyboru kanału, którego potencjał można wykorzystać na korzyść firmy, poprzez jakość informacji publikowanych na profilu, a kończąc na regularności pojawiania się wpisów – każdy z tych elementów może zdecydować o sukcesie firmy w mediach społecznościowych.

Wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych wydaje się być kluczowe do pełnego sukcesu twojej firmy w dzisiejszych czasach.


Powierzenie nam prowadzenia firmowych profili w mediach społecznościowych to dla Ciebie ogromne korzyści:

KORZYŚĆ NR. 1

Dedykowany do social media specjalista może poświęcić całą swoją energię i czas na administrowanie Twoimi stronami. Wiąże się to z planowaniem podejmowanych działań, szczegółową selekcją treści dopuszczanych do publikacji, oraz z różnorodnością i oryginalnością publikowanych materiałów. Każdy z tych elementów ma duży wpływ na to, jaki będzie odbiór twojej strony i firmy  przez zebrana w danym kanale społeczność.


KORZYŚĆ NR. 2

Profesjonalista jest  zawsze na bieżąco z wciąż zmieniającymi się trendami, a także ze zmianami, jakie cały czas zachodzą w poszczególnych mediach społecznościowych – zawodowiec potrafi sprawnie je wykorzystać, osiągając ogromne korzyści dla twojej firmy i biznesu.

KORZYŚĆ NR. 3

Monitoring i analiza działań konkurencji – nie ograniczamy się w tym temacie jedynie to kilku firm, ale staramy  się „widzieć” całą branżę w której działa Twoja firma.

KORZYŚĆ NR. 4

Specjalista od social media wie w jaki sposób zarządzać kryzysem (a o taki w mediach społecznościowych nie trudno). Musisz zdawać sobie sprawę, że zarówno zapobieganie kryzysom jak i próba ich łagodzenia, wymaga znajomości zasad postępowania, dużego wyczucia oraz dobrej strategii.

KORZYŚĆ NR. 5

Zaoszczędzisz dużo swojego czasu oraz w pełni wykorzystasz potencjał, jaki drzemie w poszczególnych kanałach społecznościowych. Profil Twojej firmy będzie różnorodny i zgodny z panującymi trendami, a co za tym idzie stanie się interesujący dla szerokiego grona odbiorców, którzy niebawem zmienią  się w Twoich klientów.

WYCENA PROJEKTÓW

Przejdź i uzupełnij brief swojego pomysłu

logo